Dalam berkawan ni kite tak tahu siapa kawan siapa lawan..
kadang2 bila da kawan lama2 baru kenal siapa kawan sebenar...
tp ade jgk yg da kawan bertahun2, berpuluh tahun tp still tak nampak belang..

Ada sesetengah kawan plak yg sanggup tlg bersusah payah tp sebenarnye ade udang di sebalik mee..
kita tak tahu tp hakikatnya kita blh nampak setiap kejujuran manusia datangnya dari hati dan jelas terbukti melalui mata dan tingkah laku..

Aku seorang yang bertuah sebab sentiasa mempunyai kawan2 yg baik hati, setia dan jujur..
Boleh dikatakan 60% daripada kawan2 aku yg TERAMAT BANYAK tolong aku time2 aku memerlukan..
cuma aku je yg kadang2 tak reti nak hargai..

Aku sebenarnye konfius akibat dilema sbb banyak kali terjadi kat aku...
bile kite terlalu baik and banyak tlg org, tp org tikam belakang kita n pergunakan kita..
so since drpd tu, aku lebih sentiasa berhati2 n tak terlalu buat baik ngan org...
bak kata member aku,
"Jadilah sejinak-jinak burung merpati...nampak jinak, tp bila dekat dia lari"...

Itulah prinsip yg aku pegang sampai sekarang...
Tp kadang2 aku terabai gak prinsip tu...ngehehehe...

Apa yang aku nak ceritakan sekarang which is betapa bertuahnya aku dapat kawan2 yg sangat banyak membantu aku...
Tlg dari segi duit, transport, ilmu n mcm2 lagi la..
Orang kata kalau dpt kawan mcmtu, itulah kawan yg sebenar sbb diorang tak hipokrit infact jujur n ikhlas tlg kite..n diorang TAK BERKIRE..

tp ade jg sesetengah yg terpaksa..hipokrit..aku tau..
biasa la manusia..

bukan nak payung kawan2, tapi aku bercakap benar..
aku pon kadang2 terabai gak tanggungjawab sebagai seorang kawan..

Aku seorang yg mulut cakap lepas tp mostly kawan2 aku yg da kenal aku tau la perangai aku..
sbb aku ckp jujur tp laser sket..hehe
aku tegor n sound time tu jek..tp lepas tu aku da tak simpan da..
sbb aku tak suke simpan2 dlm hati..nanti hati aku sakit..
kalo org nak tego aku n nasihat aku pon, go on..aku dgr..
but belom tentu aku ikot..hahahaha
sbb aku ni keras kepala sket..

tension kalo sape yg tak tahan kawan ngan aku..but aku tak kesah pon..
sukati la..
sbb bukan aku sorg je yg mulut laser..
ramai lagi yg lagi laser dri aku contohnya...Azwan Ali?!
amboi..amboi..amboi..hahahaha

Apa yg aku cuba sampaikan dari bebelan aku yg pjg lebor td tu adalah dari apa yg berlaku pada aku hari ni..
Disebabkan sesuatu tindakan yg aku buat atas dasar nak tenangkan jiwa aku yg tgh sakit n bengang, membuatkan semua orang pertikaikan..
MOTIF???

Semua manusia hipokrit..
Kalo aku tak puas hati aku akan ckp direct..
so sape yg nak terasa, go on..or bahasa kasarnye..PEGI MAMPOS!
but after that aku akan menyesal ngan perbuatan aku yg tak berfikir panjang tu..
terasa bodo kan?
hurmm...tp bende da jadi so keep moving with ur life..

Apa yg aku harapkan ketika itu adalah sokongan atau nasihat dari seseorang yg aku TERAMAT SAYANG, dan berharap dia dpt coolkan keadaan...
Ohhh yes dia coolkan keadaan but more worse to me..tq very much!
setelah aku di invite semula, tetibe hati aku tersentap..
sebab ape?
sebab time ketiadaan aku sebelum tu, rupe2nye betullah tekaan aku yg aku sedang dikutuk, diperli2 dan dingumpat2...

kan aku da cakap semua orang HIPOKRIT!
aku pon kadang2 terpaksa hipokrit..huhu..

bila aku baca balik semua, aku terasa macam ada 5 pisau kt belakang aku tgh cucuk2 sampai tembus ke depan..
pedih dia nauzubillah..
sampai aku menangis meraung2 dalam bilik sorang2 walopon takde sape yg tau..
lebih baik mcmtu kalo tak, lagi teruk...
yela da pukul 4 5 pagi, sape nak dengar...semua orang da tido..

walopon bende tu agak kecik, tapi dari kata2 setiap perkataan yg aku baca, aku terasa ditikam dgn org yg paling aku sayang sekali...
aku betul2 tak sangka..

bila aku tanya, buat gaya2 innocent, tak bersalah mcm tak tau ape2..
F*** AH!
n ade plak yg ckp gaya2 da marah da tp hakikatnye gelak2...
B**** AH!
boley plak ade yg siap invite org yg aku teramat anti??
MOTIF????!!!!
saje nak runtuhkan rumahtangga aku ke pe..

hurm stat dari situ aku berfikir macam2..
tp aku lak difitnah dikatakan da buat plan mcm2..
MOTIF???
tak pernah terlintas langsung kt benak otak aku ni nak plan ape2..
aku jujur dgn setiap yg aku buat n tak pernah terfikir bende2 negatif pon..

Itulah yg buat aku lagi sedih n meraung tak henti2 sampai tahap terfikir nak telan panadol 20 biji la, nak terjun bangunan tgkat 30 la, nak lari uma la...pelik2...

tp atas kekuatan yg aku cuba lakukan, alhamdulillah aku da kembali tenang...
Aku cuma mengharapkan mendapat sokongan dan difahami oleh seseorang yg paling aku sayang tu..
aku tak nak duit, aku tak nak harta benda..sebab bende2 tu aku sendiri boley cari..
aku seorang perempuan yg indipendent n tak suke bergantung kat sape2 melainkan family aku..
actually tak jugak sebab aku selalu gak mintak tlg member2 aku..tq kawan2!! :)

Aku cuma mengharapkan n NAKKAN KEBAHAGIAAN DALAM HIDUP dan TIDAK DIPERMAINKAN...
tu je..
aku tak mintak banyak..
aku tak heran ngn duit,aku tak heran ngn kereta mewah, aku tak heran ngan harta..
sebab aku tau n aku berpegang pada satu bahawa rezeki masing2..
mungkin belum sampai rezeki aku utk dpt semua tu tp kalo aku usaha aku tau aku boley dpt..
lgpn bende tu tak kekal lama sampai mati..

Since arwah ayah aku meninggal, aku jarang dapat kebahagiaan..
bukannya maksud aku family aku tak bahagia tp keadaan yg agak suram n aku tak duduk ngan family sgt sebab study..
so aku hanya bergantung pada diri sendiri n kawan2 yg boley dipercayai..

dari situ macam2 manusia aku kenal n mcm2 pengalaman aku dapat dalam mengejar kebahagiaan hidup...
ye...memang...hidup ni macam roda tp at least walopon aku hidup susah, tapi aku nak bahagia di samping orang yg aku paling sayang n MEMAHAMI AKU SEPENUHNYA..

tipulah kalo cakap faham aku sebab aku faham diri aku sendiri n aku tau mcmane org yg betul2 paham aku..

takpela aku muda lagi n perjalanan hidup aku panjang lagi...
so aku akan terus berjalan sambil melangkah ke arah kejayaan...
pergh mcm ayat pakar motivasi...

kalo ade jodoh, alhamdulillah...
kalo takde, mungkin ade hikmah..
aku percaya kpd hikmah n ketentuan Allah s.w.t...
tapi aku sentiasa doakan hubungan aku dan dia berpanjangan smpai akhir hayat kami sebab aku TERLALU sayangkan dia..

insyaallah..
oklah baby blog...
sampai sini jela bebelan aku selepas menangis n meraung mcm org gile dlm bilik ni sorang2..
ape2 nanti kalo aku rajin n ade masa free, aku akan drop by lagi..
k tc bye!

Tiada ulasan: