Sumpah sakit hati bila orang main tuduh2 jek bende yang kite tak buat..
pe kes???!!!

jahat sangat ke aku neh sampai nak tuduh bende2 yang aku tak terfikir pown nak buat..
memang la orang ckp jeles tanda sayang..
tapi agak2 r kalo sampai bende2 cmni ley buat gado..
penat gak asik nak gado hari2..
da la jarang jumpa pastu masa untuk bercerita tak de langsung..
call pon just utk tanya khabar,buat ape,kat mana,ngan sape,buka pose ape,n sahur ape, tu jek..
pastu diakhiri dengan 'love u', 'love u more', 'love u much more', 'mish u so much', 'askum', n 'bye'..
sekian...

itu la ayat konti hari2..
takde langsung niat nak kongsi cerita ape2..
memang la ayat2 di atas kire nampak la caring, risao dan sebagainya, tapi bila da idop berdua neh, bukan sahaja duit n cinta n kasih sayang dikongsi bersama, malahan semuanya..
kan da kua bahasa baku aku..

bila part dia nak bercerita, aku dengar dgn khusyuknya..
tapi bak datang bila part aku nak cerita, separuh jalan je terus road block..
penghujung dia kita tak dapat tau sbb da kena saman..
paham2 jela metaphore aku neh..
sedeyh!

ngan sape lagi aku nak share cerita kalo bukan ngan org tersayang..
then boley kua statement "cakap bende2 yang penting je yang akan saya dengar''
kalo aku citer lebih2 sket, ckp aku cm nak nunjuk2..
padahal tak terlintas n tak berniat langsung aku nak buat camtu..
aku nak dia taw pe yang berlaku dalam kehidupan aku seharian..
baru ley kenal aku dgn lebih dekat..
baru ley sehidop semati..
cinta kekal abadi..
kan da kua statement jiwang aku..

tak paham..tak paham..
bila aku terlalai sket ke terlupe ke or last minit punch card or bg repot kt dia jek ke,
da kena tuduh cuba berlaku curang..
tetibe aku terbayang tuan hakim ketuk tukul kat meja 2 kali n ckp,
"elyana,anda dijatuhkan hukuman gantung sampai mati sambil tersenyum"
naya2!

dia nak saiko aku mcm2..
tak dpt r jek!
aku saiko balik..
tp the way dia saiko tu sampai ley wat gado..
sebab dia sndiri akan ckp bnde yang ley mengkantoikan diri sendiri..
adoyai..

tak paham la aku lelaki neh..
kenapa la susah sangat aku nak dapat merasa idop yang betul2 gembira?
kenapa lelaki suke meng'complicated'kan keadaan?
atau mmg salah aku?

arrgghhhh!!!
maleh r pk..
kang ley jadi giler aku..
bile da sayang sangat ni la akibat dia..
jeles tak tentu pasal..
cakap tak nak kong2, olwez support wat ever i do, memahami setiap keadaan..
tapi ni pe kes??
tak caye kat aku la tu..
sakitnye la hati...
kalo aku diberi peluang mintak wish yang banyak, aku nak mintak ni jek..:-

-please be a gud listener n gud advicer..
-tlg understanding support setiap perkara baik yang aku lakukan especially bila melibatkan minat aku..
-jangan nak main tuduh melulu jek yang sampai ley buat gado n masing2 sakit hati..
-jangan nak saiko lebih2 sampai kantoikan diri sendiri..
-jangan mempertikaikan setiap perbuatan atau bende yang aku buat..
-tolong, tolong dan tolong la percaya kat aku ni yang aku tak pernah terlintas langsung nak curang ngan ko!! walopon ade sesetengah orang yang ajak aku berskandal..

(utk pengetahuan,aku da berubah..kalo nak skandal, tu elly yang lama..bila da jumpa ko, aku buang semua tabiat buruk aku sebab aku hanya akan setia dgn ko sebab aku hanya nak kawen ngan ko sorang jek n AKU HANYA SAYANG KO SORANG JEK SENGAL!!)

tolongla rajin2 mendengar cerita2 aku sebab ko tak pernah nak tanya psl life diri aku..
bila aku nak cerita jek, ko terus buat muke bosan n mengeluh pastu tukar topik..
sebab tu la aku ckp 'road block'..
tp bila part ko bercerita aku khusyuk jek dengar sebab aku tol2 nak mengenali diri ko dgn lebih dalam n tau hal ehwal ko dulu even ko buka citer sal ex-gf ko pon..
pada aku da past let be da past..
yang penting sekarang, aku n ko saling sayang menyayangi n kat hati aku hanya ada ko sorang jek..

(kan kite penah buat janji..lupe la tuh!)

k la baby blog..
lega sket hati aku bila da buat sesi luah perasaan neh..
aku nak mandi n siap2 p shooting..
will drop by next time..
tc guys..bubbye!!


Tiada ulasan: