Hari ni iaitu yang bertarikh 20/08/2009 pada jam 11.45-1.00 p.m merupakan hari yang paling best dan kenangan yang paling best yang pernah aku dapat.

Nak tau kenapa?

Sebab hari ni salah seorang daripada pemain bola sepak Malaysia yang terkenal yang mempunyai kembarnya dan tinggal di Negeri Sembilan telah datang ke booth aku dan berborak.

Nak tau cerita panjang tak?
Haa... Dia bukan sahaja berborak dengan aku, malah siap bagi coklat kegemaran aku iaitu Ferrero Rocher.
Banyak lak tu!

Orang terakhir yang pernah bagi coklat tu dengan kuantiti yang sangat banyak ialah arwah bapak aku.
Bayangkan berapa lama aku tak makan banyak macam tu. Tapi aku bukan nak cerita pasal tu. Aku nak cerita camana mula-mula si kembar ni datang kat aku. Bukan dua-dua skali tapi sorang jek. Da la yang dah kawen.

Ala.. Aidil Zafuan tu yang kawen ngan Rita Rudaini. Da ada anak sorang da pun. Aku mula2 confuse yang mana satu. Nasib baik aku adore diorang ni dah lama. Tapi tak de lah fanatic sangat. Minat2 camtu jela sebab diorang chumel. Hahaha!
Dia sorang je tengah berjalan kat floor Domestik tu. Lupe lak nak bagitau.

Aku keje kat KLIA under Music Channel Event dengan menjaga booth voucher. Sesiapa yang beli barang kat dalam KLIA tu dengan harga RM250 ke atas, dapat RM10 voucher.
Ok. Mule2 Aidil ni macam jual mahal la usha2 jeling2 manja. Hahaha!
Then dia pegi kedai jam kat sebelah booth aku buat2 tengok jam. Pastu curi2 usha aku. Hahaha! Eleh macam la aku tak perasan sebab aku pun sama. Then dia datang kat booth aku.
1st ayat yang keluar kat mulut dia is,

“Ni untuk ape?”

Tanya fungsi booth aku kat situ. Aku cakap untuk redeem voucher.
Then kitorang borak2. Lama gak la.
N agak lama la aku nak cam dia tu adik ke abang.
Dia tak nak bagitau pun. Giler poyo!
Tak nak kantoi da kawen la tu.
Last2 kantoi gak bila aku tanya flight dia nak pegi mane n buat pe. Nak pegi tengok baby rupenya. Anak dia la sape lagi. Tapi cara dia lepak ngan aku n borak2 sume, boleh nampak la dia ni jenis suke flirt even da kawen n ada anak. Yela umur muda lagi kowt then kawen ngan orang tua. Hahaha! Jiwa muda tengah berkocak la katakan.
Macam2 bende kitorang share.
Dia kerek, aku lagi kerek. Tak perlu la nak gedik2 ngan dia.
Da kawen kowt!

Then tetibe dia tanya aku nak beli apa ngan voucher RM10 tu.
Aku cakap la beli coklat kat depan booth aku neh.
Dia tanya coklat apa yang best.
Aku suke Ferrero Rocher. Da tentu la yang tu aku cakap.
Kinder Bueno ke.
Last2 dia suruh aku jaga barang2 dia.
Da la pakai beg LV.
Bapak ah!

Dia beli coklat FR tu!
Aku bajet2 dia nak bawa balik bagi kat bini dia ke.
Tetibe dia buka plastik FR tu time tu gak.
Dia makan sebijik. Aku ingat dia nak simpan balik.

Then dia tanya aku,
“U suke makan coklat?”
Apa soalan tu dia bagi kat aku.

Aku cakap pompuan mane tak suke coklat.

Lagi dia cakap,
“U cakap u suke FR kan? Nah I bagi kat u.”

Bapak dia!
Aku rasa cam duk kat heaven dow!
Bayangkan lelaki yang aku adore since sekolah lagi tetibe bagi aku coklat?
Korang tak rasa ke ape yang aku rasa?
Best giler dow!

Da la chumel.

Famous.

Bagi coklat kat aku lak tu.

Sumpah excited gle!
Aku rasa cam nak hebohkan satu dunia yang Aidil bagi coklat kat aku.
Kecoh giler an?
Baru bagi coklat.
Kalau tetibe dia mintak couple ke, ajak kawen ke, mau tak pengsan aku.
Rezeki aku la tuhan nak bagi time tu. Aku pun tak sangka.
Nasib la aku jaga kat Domestik. Kalau kat Luggage ke, Satellite ke, rugi da kat situ.
Bile aku cite, orang mesti tak caya n cakap aku yang mintak coklat tu.

Sumpah tak!

Aku berani junjung Quran ar.
Mesti korang nak cakap aku ni jakun giler n batak giler kan sebab cerita bende2 cmani?

Sukati aku la!

Aku punye kisah hidup n pengalaman aku.
Aku punye rasa, sukati aku nak cakap apa.
Dia agak gatal la bagi aku. Ala biasa la jiwa muda. Semua orang macam tu.
Dia siap bagi teka-teki yang agak bodoh ar.
Teka-teki dia camni..

Kenapa Siti Nurhaliza setiap kali nak menyanyi mesti tutup telinga?

Kenapa?
Korang boleh teka?
Dia siap offer lagi. Kalau dapat jawab, dia bagi lagi satu kotak FR.
Giler babeng!
Macam2 aku teka. Sebab Ct teliga capang la. Ct nak korek telinga la. Ct takut gegendang telinga pecah time tarik suara la. Yang paling tak ley bla, aku jawab sukati dia la nak tutup telinga ke tak.
Sume salah. Kiwex tol!
Korang nak tau jawapan dia?

Jeng! Jeng! Jeng!
Nanti aku bagitau.
Not now!
Minah2 yang keje kat kedai coklat tu usha slack je kat aku tak puas hati.
Jeles la tu! Hahaha!

Yang paling aku bengang is bila FR aku dipaw oleh ramai orang. Mak cakap sebab terlalu nak menunjuk-nunjuk, tu la akibat dia.
Mak lagi nak suruh aku bengang n menyesal. Da la aku tak suke perasaan menyesal tu. Dari steward sampai la membe2 aku paw.
Sumpah menyesal giler dow! Aku niat nak bawa balik bagi kat mak n dd tapi tak sempat coz malam tu member aku lepak ngan aku n bila aku cite, dia terus paw!
Binawe sungguh! Hahaha!

Kesian mak..
Mak cam kempunan nak makan. Lagi la aku rasa menyesal n serba salah. Last2 aku kol member aku suruh simpan 5 bijik FR nak bagi kat mak aku n simpan bekas2 dia skali.
Kalau aku tau, aku suruh dia ambik jek berapa bijik dia nak n aku bawa balik. Aku pun makan siket jek. Sial tol! Hahaha!
Membe2 aku ni cam nak ambik kesempatan kat aku jek. Tapi tak pela.. sekali sekala.

Berbalik pada cite Aidil tadi.
Da kol 1 baru dia gerak pegi kat Lounge. Dia salam aku then terus bla.
B4 tu dia ternampak satu lirik lagu yang aku tulis tajuk "Jangan Bilang Tidak" by Ayushita n Raffi Ahmad. Dia kata lagu ni sesuai ngan diri aku since aku da break up ngan ex aku. Padahal aku tak heran pun ex aku.
Aku da lama single kowt.
Dia suke dengar lagu "Munajat Cinta" by Ahmad Dhani (Dewa19).
Menyesal lak aku tak ambik gambar ngan dia n mintak autograph.
Yela tak nak la nampak batak sangat minat kat dia kan?
Control la sket. Hahaha!

Banyak gak la benda2 yang kitorang share. Jangka masa dalam 1 jam 15min tu merupakan saat2 yang paling berharga buat aku. Aku terlupe nak ambik gambar FR ngan autograph dia. Aku tak ambik pun autograph dia. Malu dowh! Hahaha!

Dina orang pertama yang tau pasal ni. On da spot aku kol dia time Aidil gi beli coklat. Dia kata dia cuti 4 hari balik kampung Rita kat Perlis. So dia akan come back pada hari Isnin, 24/08/09. Time tu aku cuti ade class. Shit!

Kenapa la ko tak balik awal2. Hahaha! Kalau kata la ada rezeki aku jumpa dia untuk kali kedua, memang aku nak mintak no fon n ambik gambar n ambik autograph. Jadi skandal pun boleh. Laki orang tak laki orang. Hahaha!
Jahat giler!
Biar member2 aku caya sket yang aku tak cite gebang. Ngeh!
Tapi orang cakap peluang hanya datang sekali. Mustahil nak dapat 2 kali.
Tak pela..
At least kenangan ni hanya aku je yang tau n rasa n aku simpan.
Biarlah orang nak cakap ape. Tapi serius la kalau tuhan bagi peluang kedua kat aku, aku nak ambik gambar sebagai kenangan n mintak autograph. Tak dapat no tepon pun tak pe. Hikhik!

Tu jela yang aku nak share ngan korang apa yang telah aku alami n rasa.
Next time kalau ade cite yang best2 lagi aku akan drop by.
K tc guys!
Muah2! Daa..

2 ulasan:

Beto Rahman berkata...

ELLY GEDIKKKKKKK~~~~~~~~~~~~~~~~~~~`=p

ellyzard teh cikobeng bratz berkata...

beto sgt best!!!
ever!!