Susah nak cakap kalau kite betol2 sayang orang tu tapi kite tak sayang sepenuhnya. Bila dah bagi harapan sepenuhnya tapi tiada respond memang pedih bagi pihak dia.

Tapi kite?
Juz tau sakitkan hati orang yang tak berdosa.

Kesalahan?

Semua orang buat salah. Kite bukan Nabi atau insan yang terpilih atau terlalu mulia. Kita hanyalah insan biasa.

Macam yang aku pernah cakap,
"Human are so fragile".

Memang lumrah hidup manusia ni tak ley lari dari buat salah. So apa yang kite tau n tanggungjawab kite is kite kena sentiasa jaga hati orang.
Jangan sakitkan hati orang nak2 yang banyak tolong kite n orang yang kite da banyak susahkan n yang da sayang kite.

Apa yang aku nak cakap kat sini is aku da memang giler vavi babeng serba salah kat sorang insan ni yang aku tak nak mention kan nama dia. Biar aku dan orang tertentu je tawu sape dia pada kitorang n ape yang sebenar-benarnya telah berlaku.

Aku memang selalu menyusahkan n sakitkan hati orang nak2 "DIA"! Aku tawu satu hari nanti bende kene balik bak kata Alicia Keys "KARMA" atau bak kata Justin Timberlake "What Goes Around Comes Around". So kite tak boley lari dari karma coz ia sentiasa berlaku kat dunia tanpa kite sedari.

Karma wujud supaya manusia ni sedar ape yang telah diorang lakukan kat orang lain n pendek kata balasan pendek dari tuhan ar..
Tak yah tunggu kiamat. Kat dunia je korang da kene balik.

Amek kaw!

Itu jugalah yang akan berlaku kat aku satu hari nanti bila aku da buat orang menangis, sedih, kecewa dan sebagainya lah.
Aku redha jek sebab karma da banyak kali berlaku dalam idop aku. Aku tawu sume tu.
Tapi yang paling best, bila karma da lalu depan mata aku, maknanye aku da kene la, lepas pada tu aku jumpa kebahagiaan yang aku sia-siakan.

Kenapa?

Kenapa aku buat macam tu ada sebab tertentu yang tak de sapa pown membe2 aku yang tawu. Hanya aku dan family aku je yang tawu.

Mesti korang terpikir pasal restu family kan?
Da agak da..
Tak la..
Salah sama sekali!
Ada la aku tak ley bagitau.

Kalau membe aku yang tawu pown 2 orang je kowt yang memang banyak bagi semangat n tolong aku. Diorang jugak yang banyak sokong aku dari belakang walau ape pown yang aku buat.

Thanx to them!

Jadi korang kat luar sana jangan lupe pesan aku.

BALASAN = KARMA

Karma sentiasa berlegar-legar mencari mangsaaaaa...

Jangan buat hal dow!

See u later til ade cerita yang best2 yang aku ley share kan sama2 k?
Daa..




Tiada ulasan: